lördag 6 juni 2009

Ta ditt ansvar - gå och rösta!

Igår tog jag och Jonna vårt ansvar som svenska medborgare och gick och förtidsröstade inför eu-valet. Ja egentligen blev det ju efter röstningsladdningen på Mc donalds med varsin Mcflurry marängswiss. Kan man få en bättre uppladdning? Egentligen är det ju den 7:e man ska rösta och då ska jag bege mig till vuxenskolan på mariehem. Men hur fint låter dte då. Nej när manfår möjligheten att förtidsrösta på ett så fint ställe som Scandic Plaza så tar man ju chansen.

Röstningen gick alla tiders men lite besviken var jag ju. vallokalen var ju inte alls så fin som jag hade hoppats på. Hursomhelst, jag har iaf tagit mitt ansvar och får nu även klaga om de inte går som jag tycker..

Röstar man inte, har man inget att klaga på heller, sådeså!!! vill ni påverka (och ha möjligheten att klaga om de inte går som ni vill). Gå då och rösta den 7:e juni eller förtidsrösta på plaza....

1 kommentar:

  1. Haha! ja så är det ju faktiskt, nu har man faktiskt rätt att få klaga. Man får som den rättigheten när man röstar. :)

    /Ida

    SvaraRadera