måndag 15 juni 2009

Förkylningstider på Istidsgatan 44

Usch så var det igång igen. I fredags kände jag mig risig (halsont feber mm) och pga att helgen skulle bjuda på både jobb och kassapersonalfest så fick jag ju inte bli sjuk. Spec eftersom jag varit på alla i kassalinjen att anmäla sig och komma på festen, då kan jag ju inte banga själv pga en use liten förkylning. Nej det blev att ta till allaa förkylningsmetoder jag kunde komma på... vilket var några stycken...
så de blev till:
1. Skölja munnen med Lysterin (ska ta död på alla bakterier)
2. Knapra halstabletter (fisherman´s friend)
3. Dricka te
4. Dricka vatten
5. Knapra alvedon
6. Missbruka nässpray
7. Äta isbitar

Ja det var väl dom grejerna jag kom på just då. Vaknade något bättre och släpade mig vidare till jobbet för dagens jobbpass, något hängig, något krasslig menmen man kan ju inte sjukanmäla sig på personalfestdagen.....jobba jobba JOBBA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar