onsdag 17 juni 2009

Kassafest/kassaträff

Lördag eftermiddag

Vaknar några timmar senare lite piggare och bestämmer mig för att förbereda mig för att åka på kassafest. Har bestämt mig för att testa ett nytt vin och eftersom jag alltid gör misstaget att testa nya viner och sedan glömma bort hur det smakar och vad det heter till nästa gång, så lägger jag denna gången in det på bloggen för att ha som minneslapp. De var lättdrucket och ganska gott så det kan jag rekomendera.
Häller i mig en halv flaska vin medan jag städar och fixar inför att åka iväg. Testar någon drink gjord på "vanlig vodka". (Hmmm konstigt namn men den heter faktikst så), tar en snus, ringer ida och cyklar sedan iväg mot tomtebo. Av någon konstig anledning känner jag redan av det. Undra om det beror på att jag är krasslig mm, lättpåverkad verkar jag va denna dag iaf, vilket gör att kvällen blir billig vad som nu händer.

Anländer till tomtebo något försenad då vi hade pratat om att träffas 19.00, klocan hann nog bli 19.30 om inte uppemot 20.00. ja vad är det nu man säger om fint folk. Hyfsat många är där redan, så de är bara att sätta sig vid bordet o käka hamburgare och senare under kvällen marängswiss*mums*.
Sammantaget av festen på tomtebo var att den var pratvänlig då det saknades musik, eller nja saknades nästan musik. Fanns en liten stereo i köket där vi mest satt. men högsta volymen var knapt hörbar. Världen hämtade cd skivor från grannarna. Hmmm en bränd cd skiva med schlagers med mest inslag av pojkband EMD, Måns Danny mf, Love songs 1 och 2, absolute music 60 och Nordman. Ändrar nog till saknades musik igen. Nåja skoj att snacka med allt folk iaf.... trevlig kväll även om man inte blev så party att man hängde med de få som bestämde sig för att åka ned på stan och gå ut på krogen.
Så ska ni ha fest, se till att ni har bra musik. Det är guld värt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar