måndag 2 mars 2009

Varför denna BOKREA HYSTERI???

Jag tror att man med hjälp av rea kan sälja vilken skit som helst, sålänge de står en reaskylt eller finns röda prislappar på sakerna.....

Däremot vill jag avsäga mig rätten att kalla böcker för skit för de är dom inte, bara en liten inflikan jag ville göra....

Så nu till vad inlägget ska handla om idag. Varför denna reahysteri som skapas dagarna elelr kanske veckorna och månaderna före den stora bokrean??? Butikerna radar upp böcker, bjuder på morgonfika för de allra ihärdigaste bokköparna som måste hänga på maxiläset kl 08.00 när butiken öppnar, reklamerna om bokrean dimper ned månader i förväg och för dom som inte orkar kliva upp så kan man ju dessutom förbeställa alla böcker. Nej vet man vad, hur många böcker köps egentligen bara för att de är bokrea och inte för att de verkligen är en bok man gått o dregglat över i år och dagar???

Nej därför är det bra att ha en kompis (ida), flitig besökare av bokreor och ett välfyllt bokskåp hemma. Där kan man välja o vraka som man vill utan att varken betala eller behöva trängas för at få en bok. HUR BRA ÄR INTE DET???? (avis kanske?) Dessutom spar det ju en massa plats i sitt eget hem då man kan lämna tillbaka dem utan att behöva läsa skabbiga böcker från biblioteket som man ibland undrar vart dom hållit hus någonstans...

Igår var jag förbi för att låna en bok men slutade med 6 BÖCKER efter rekomendationer av Ida att detta bör man läsa. så nu är de läsglasögonen på o näsan ned i böckernas förtrollade värld.


Ps: första boken att läsa är Fredrik Lindströms bok: "Vad gör alla superokända människor hela dagarna" Ds.

2 kommentarer:

  1. Hahaha! Men det har ju sin tjusning att springa runt som en galning på affärerna, man kan faktiskt göra världens klipp. Och det är väll den kicken man är ute efter, alltså att hitta en bok som inte finns med i katalogerna och som man trånat länge efter... :) MEN, man kan också köra den lätta varianten, att komma hem till mej...:)

    SvaraRadera
  2. Åh, ska du läsa "mig äger ingen"? Jag blir nästan avsundsjuk at jag redan läst den för den är så himla bra!

    SvaraRadera