måndag 30 mars 2009

Gröna Fingrar efterlyses!!!

Ibland undrar man om ens föräldrar verkligen känner sina barn. I detta fallet tror jag mamma är helt ute och cyklar när hon gav mig en Orkidée i födelsedagspresent. Jag som alltid hållt mig till gröna växter av en anledning, eller ja två:

1. Dom är fina
2. Svårare att ta död på

trots dessa faktorer har ett flertal gröna växter trots allt dött i mitt hem. Tur att man slipper begrava sina blommor....
Men nu söker jag efter gröna fingrar med ljus och lycktor. Hittelön för dem som kan finna sådana....


Antal gröna växter: 12 st

antal blommor: 2 st

Antal gröna fingrar: 0 st

1 kommentar:

  1. Orkidéer är faktiskt lättare än man tror. Dom behöver oftast bara vatten typ en gång i veckan, så du kommer nog inte ta död på den än på ett tag iaf :D

    SvaraRadera