måndag 9 mars 2009

Nej det är inte alls tjejskor - jävla fascist!!!

Var ju bara tvungen att ta med den repliken från filmen "Tillsammans" av Lukas Moodysson, där en liten pojke med...hmm undra om de inte var lackskor blev retad av ett annat barn för att han hade tjejskor på sig.

okej nu är de ju inte så illa så jag springer och kollar på lackskor, men varför ska samhället dela in prylar efter dam- och herrmodeller. tänk vad mycke mer man skulle kunna sälja om både män oc kvinnor kunde kolla på de skorna de ville.

själv var jag på jakt efter nya träningsskor med kraven att dom skulle va lätta, gärna vita sitta bra, vara billiga och för all del oxå falla mig i smaken. Så vad hittar man på skohyllan på stadium. Jo en sko som uppfyllde de kraven jag hade....

Nu råkar jag vara så obrydd, så jag hitta ett par skor, som uppfyllde alla kraven och dessutom var halva priset. Killen på skoavdelningen kolla lite halvkonstigt på mig men sa inget. Vadå är ju inte så att de står tjejsko på dem. Dessutom är de väl skit samma om dom sitter bra. Med andra ord ska man välja de man vill ha utan att bry sig vad andra tycker..... vill man ha lackskor så ska man ha lackskor....


Antal tjejskor: 1 par

Antal ägda uniex-företag: 0 st

snygga-skor-kommentarer: 2 st

3 kommentarer:

  1. jag som också skulle behöva nya skor, va kosta dom? :)

    SvaraRadera
  2. Guud vad snygga! Varför hittar inte jag några skor?:c

    SvaraRadera
  3. Fina, behöver också nya. Undrar liiite varför jag inte ansträngde mig 5 min till för att hitta på nike nu när det liks va så billigt. Duma mig...

    SvaraRadera