fredag 7 augusti 2009

Är det bara mitt liv eller?

Träffade idag Martina inne i stan som jag lärde känna då hon utan direkt anledning sökte sig uppåt i landet från lilla Laholm.

Då jobbade hon på maxi, läste naturbasåret, drömde om att bli dinosarieuppgrävare (okej palentolog då eller vad de nu heter), hade kort spretigt hår och var singel. Då jobbade jag på maxi, hade kort hår, var inte singel, läste upp betyg och drömde att plugga något inom idrott eller ekonomi....

Nu bor Martina i Uppsala, läser till förskolelärare, har sambo och är plastmamma, långt blont hår har en hund och katter. Nu bor jag fortfarande i Umeå, jobbar fortfarande å maxi (dock färdigutbildad), singel, har kvar mitt korta hår.....

Varför känns det som att det bara är i mitt liv allt står ganska still*hmmmm*
tåls att tänka på hur man ska kunna förändra detta....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar