onsdag 6 maj 2009

Älskar att fynda!

Finns det något bättre än när man gått o kollat på en sak en längre tid, men varit för snål eller inte känt att man kunnat unna sig den grejen. Och därför lämnat kvar den på hyllan.

Så en dag som känner man plötsligt att; nu är det tid att unna sig grejen och så slår man till.

Detta hände mig idag. Är fortfarande kvar i sthlm, nåja sista dagen för imorgon bär det av hem till ume igen. Min gamla och då menar jag verkligen gamla adidas resväska som är sönder vid dragkedjan mm, har nog börjat gjort sitt och har spanat in en ny. En "Dakine" resväska i tyg med hjul. Kollat in den en längre tid men känt att 1349:- varit lite uber för en resväska. Men nu behöve rjag verkligen en ny så jag drog mig in till stan och stadium för att köpa den. När jag kom till kassan och la upp den på disken drog kassören in den och bad om 899:-

Jag snabbade mig att dra kortet, ta kvittot, och sprang glatt iväg med min nya resväska genom hela drottninggatan med hjulen som brände i astfalten, lukten av brända däck och girande skrikande hjul när jag väjde för att inte krocka med gamlingar med rullatorer mm.

Detta var min fantastiskt braiga shoppingdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar