tisdag 17 februari 2009

Morgonstund har guld i mun?!?!

It´s the big QUEST???

Inte ofta man kan flyga upp ur sängen kl 08.00 på morgonen, okejdå......inte ofta JAG kan flyga upp ur sängen kl 08.00 (Nöjd?) Lite för pigg för att sova och lite för trött för att aktivera mig, så de slutar ju med att man kliver upp ur sängen, går några steg....... och nu sitter man istället i soffan och dinglar med benen och undrar hur man ska orka ta tag i sitt liv denna dag.

Målet var ju att ta mig till IKSU och träna nu på morgonen men som sagt för trött för att orka aktivera mig......så det får bli senare idag heltenkelt!?! sen slår det mig att den gamla klyschan "Morgonstund har guld i mun" inte riktigt kan stämma....eller jo nog stämmer den kanske, förutsatt att man vaknar pigg och orkar aktivera sig (sitter fortfarande och dinglar med benen från soffkanten). Dessutom funkar den ju inte på alla som jobbar natt, skiftarbetar ja och gud vet allt....
Vad jag kan förstå så handlar ordspråket om att ta vara på tiden direkt från att man vaknar, men man kan ju vakna även senare på förmiddagen, eftermiddagen eller kvällen beroende på vad man har för förutsättningar... o då gälle rju inte detta ordspråk längre..... DET ÄR JU ORÄTTVIST!!! Därför föreslår jag att man byter ut morgonstund till något ord som symboliserar den tidpunkt som står för tiden efter man just vaknat. Undrar just vem man ska vända sig till för att förändra ett ordspråk????


Filosofiska tankar: 1 st

Dinglingar med benen från soffkanten: 1125 st

Tankar på att ta tag i dagen: 3 st

2 kommentarer:

  1. Den lite nyare bloggen.. hmmm, undra hur ofta du kommer uppdatera denna då? 2 gånger i månaden...?!

    SvaraRadera
  2. går väl in med målet att skriva 3 ggr per månad så har jag ju skrivit en gång mer än dina förväntningar och då måste du ju bli överraskad och imponerad

    SvaraRadera