torsdag 19 februari 2009

Finns det nån köldgräns???

Vaknade av väckarklockan kl 05.00 imorse för att hinna pallra mig till jobbet innan 07.15. Tyvärr snålar bostaden med värmen i lägenheten och trots att elementen står på max, så fryser man fötterna av sig när man stiger upp ur sängen på morgonen =(

Imorse kan dock en bidragande orsak va att det var -17 grader ute, när jag skulle börja gå, så de var ju bara att ta på allt man kunde komma på. Efter en promenad på ca 45 min utan att möta en enda människa vilket var tur då man såg ut som en rånare och med frost i ögonfransarna lyckades jag ta mig till Maxi utan större problem, nästan så att man svettades när man kom fram.....

Annars kan man ju undra om de finns någon köldgräns när man slipper gå till jobbet för att det är för kallt, precis som i skolan för att slippa idrott utomhus. Där var ju köldgränsen -15, tänk om man slupit gå till jobbet imorse, vad skönt de hade varit ;)


Antalet frysskador i ansiktet: 0 st

Antalet mötta människor kl 06.00: 5 st varav 4 rastade hundar

Slickat på lyckstolpar när de varit minusgrader ute: 0 ggr

1 kommentar: