fredag 6 november 2009

Värsta helgen i mitt liv del 1

Alltså ibland känns det som att allt är emot en och den här helgen var nog den värsta i mitt liv....(hittills)

Fre 30/11
Dagen började utmärkt med en ledig dag, sssssåååååå skönt men värre skulle de bli. Lånade en bil o åkte runt hela dagen. Bilen lät lite skumt men är man inte van att köra en bil så tänke rman inte så mycke på det. Spec när man inte kör bilen hela tiden. Det sista jag ska göra är att hämta några saker hemma hos mig o sen tillbaka till en kompis då bilen plötsligt börjar leva rövare, svänger åt sidan och går ut. Hjulet sitter å snedden utan några muttrar kvar. eller ja den sista ligger bredvid bilen. Vad göra??? klockan är nu kring 19.oo

Står på sidan av vägen utan ordentliga kläder, ringer efter hjälp, hjälpen ringer efter ytterligare hjälp som ger rådet att ringa bärgare då skruvarna nötts sönder och inte går att använda. dom försvinner och det dyker upp ytterligare hjälp som skruvar på däcket och säger att vi nu kan köra den till parkeringen och kolla upp det mer där. Han åker, jonas cyklar hem o jag sätter mig i bilen, Motorn = död.

Jag svär en lång ramsa, ringer emilia och då svänger en bil upp bakom mig, lägger på och går ut. Som tur har han koll på bilar och laddar batteriet och jag kan starta bilen och åka till parkeringen.

Kör upp på parkeringen ca 2 timmar senare trött och frusen då de svänger upp en stor folkabuss bakom mig o blinkar. Som tur är det ägaren och en bilmekaniker som vill kolla å bilen. förklaringen, antingen slarv på verkstaden vid byte av vinterdäck eller vandalism då någon skruvat av alla skruvar för att sno däcket

klockan är nu ca 21.3o och äntligen kan jag få komma in i värmen och få mig lite varmt fika bestående av läsk och piroger.....mums

nåja dags att hjälpa till med maskeraddräckter......
Jag vill aldrig mer köra bil....ska flytta till sthlm och börja åka tunnelbana....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar