fredag 6 november 2009

Värsta helgen i mitt liv del 2

31/11 kl 03.oo

Nej dags att avsluta nattens "sy en maskeraddräckts-pass". Att man orkar hjälpa till så mycket med att fixa dräckter när man själv ska jobba hela helgen. Nåja sy är ju skoj iaf.

Påklädd för att åka hem inser jag att cykelnyckel och husnyckel är kvar i bilen vars däck lossnat. Får helt enkelt sova över hos Emilia och Jonas. Vi blir ett litet kollektiv då även Jonna och Jonas kompis Charlie ska sova där. Finns det hjärterum så finns det sovplatser eller hur var det nu???

10.oo "sy en maskeraddräckt-pass 2 börjar". tur att de är några timmar kvar tills jag börjar jobba på riktigt. (15.30)

13.20 hemma äntligen efter lite hjälp med att hämta nycklarna och skjuts från päronen, Tur att dom finns i stan =)

13.30 inser att jag ska börja tidigare på maxi (14.00) inte 15.30 som det står på schemat på internet. Förbannelse oxå. ringer päronen som återigen räddar mig, kommer precis i tid till jobbet. Tur att päronen finns ocgh ställer upp.

14.15 dryg kund ska naturligtvis bli arg för att vi tar leg på alla som köper tobak o alkohol (som att det skulle vara något nytt) och missar även att han just gått till en "kortkassa". Helt slut efter allt som hänt så var nog inte långt ifrån att jag skulel börja gråta av orkeslöshet. nåja dumma människor finns överallt. Synd bara att man kommer å allt man borde ha sagt när kunden redan gått.....

Resten av dagen flyter på som vanligt, varken bra eller dåligt....
21.3o äntligen får man åka hem....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar