tisdag 17 november 2009

Vart är sjukvården påväg?

Kan en förkylning bli mer långdragen. början nästan kännas som att detta är mitt normala jag, svullen hals, hosta och snuvan som bara rinner och rinner.

Så igår tog jag tag i det och ringde Mariehems vårdcentral......eller nu kanske det heter hälsocentral för att va politiskt korrekt. Hur som helst ringde jag vid 8.oo för att få rata med någon och då kommer jag till en röst med ett långt meddelande. Detta börjar med:
- Välkommen till Mariehems vårdcentral, har du allvarliga problem som med hjärta och lungor så ska du ringa vårt journr på.......

Men seriöst, patienten hinner ju dö av hjärtproblemen innan dom vet vart dom ska ringa för att få akuthjälp, men å andra sidan skulle jag nog vid allvarliga nödsituationer ringa 112, för varför ska jag ringa akutnr på vårdcentralen, kan nästan slå vad om att jag vid allvarliga problem kommer sluta på sjukhuset iaf....

Nä vet inte riktigt hur sjukvården idag. Fick dock träffa en läkare som konstaterade att det var en vanlig segdragen förkylning som kunde behandlas med olika huskurer, så de är hem o ta de lugnt ytterligare några dagar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar