fredag 10 juli 2009

Ja alltid ska man klaga på något!

Varför ska de alltid finnas folk som klagar jämnt och ständigt. Vissa verkar ju till och med bara finnas för att snoka upp småsaker att klaga på och förpesta sina medmänniskors liv med allt klagande.

Och vad är inte värreän dom som ska först göra sig till offer och sedan klaga...

Ett sådant fall är årets pride-dogtag. Jag tycker den är fin och glad att man får en sådan, även om den säkerligen är inräknad i biljettpriset.
såhär ser den ut, 2009 års dogtag:


Synskadades riksförbund kritiserar Föreningen Stockholm Pride för att använda det i år 200-årisfirande skriftspråket punktskrift på sin DogTag.
På DogTagen står ordet hetero skrivet i regnbågsfärgad punktskrift. Syftet är enligt Prides pressrelease att genom metaforen punktskrift "gestalta det synsätt som vissa instanser och politiker visar i sin jakt på att definiera vad som är normalt".
- Det känns inte tydligt, säger Urban Fernquist på Synskadades riksförbund till QX. På det sättet man använder temat hetero så handlar det om en heteronorm som påverkar hbt-personer negativt. Att då förknippa det med punktskrift innebär att man även ger en negativ bild av punktskriften.

Vet inte om jag inte är tillräckligt djup men jag skulle aldrig komma på tanken att dra in punktskriften och synskadade i metaforen för det som står på dogtagen, och säkert nte många andra som heller skulle göra det. Så lite väl överreagerande verkar det ju va, tycker jag iaf!!

Huvudsaken är att jag tycker den är fin iaf haha, och det tycker jag =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar