onsdag 7 oktober 2009

Men vart är Monica???

Igår (tis) ringde väckarklockan tidigt för att jag skulle hinna vackna o va på jobbet vid 08.oo. Men jisses vad tung kroppen kändes. Kollade i min kalender o insåg att jag med den dagen jobbat 6 dagar i rad. Tur att man skulle va ledig ons, eller ledig och ledig.....

17.o5 ons. Står framför ett helt gäng med träningssugna människor. Första dagen jag kör hela pass nr 71. Ökar vikten som ledare på flera muskelgrupper och hela passet flyter på utan några större missar. Passet avslutas och har fortfarande 10 min till godo till nästa pass ska börja....

17.1o sitter fortfarande o väntar på att Monica ska komma och dra igång nästa pass...

17.12 springer till omklädningsrummet för att leta efter Monica. Men Monica är försvunnen....

17.14 Inser att Monica inte tänker dyka upp, och hela salen är full med pumpsugna människor. så vad gör man???

17.15 Helt skakig i kroppen av trötthet pallrar jag mig ut på scenen... heeeejjjjj jaaagggg heeettterr erik, ska egentligen inte ha detta pass men får hoppa in då ordinarie ledare inte verkar dyka upp. Jisses vad tungt de är att köra först ett helt pass på maxvikter och sedan ett pass till efter det.... okej om ma är förberedd på de, så kan man anpassa vikterna men oföreberett, inte helt bekvämt, men jag rodde hem även detta pass. Hoppas Monica kommer nästa vecka.....

2 kommentarer:

  1. Usch detta lätt jobbigt, spec med tanken på att jag orkar inte ens ta mej till gymmet :)

    SvaraRadera
  2. Det var starkt jobbat av dig!

    SvaraRadera