söndag 16 maj 2010

Stegräknarens inflytande - Större än man en gång anade

Tänk att en sån liten mannick kan göra sådan skillnad i ens liv. Tidigare har jag alltid tränat och motionerat på iksu, men med en hård stegtävling på Maxi gör att jag nu befinner mig utomhus väldigt mycket.

Fast det där med stegräknare egentligen. Det funkar väl bara som en uppväckare av tävlingsdjävulen i en. Iaf min har vaknat till liv. Redan efter 2 dagar flyttades dagsmålet fram, från 10 000 steg till 20 000 steg. Och då ska man täka på att rekomendationen är att man ska gå 10 000-12 000 steg om dagen (minst). Och tävlingsdjävulen gör så att jag ligger på en säker nivå långt borta från dessa nivåer.

Så är det någon som vill med ut o bränna lite skosula på morgonen, hör av er!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar