söndag 19 april 2009

STHLMS-resa!

I onsdags var det äntligen dags att få ett litet miljöombyte ett tag, och snacka om att det behövdes. I vanliga fall brukar jag alltid flyga med Malmö eller SAS men den här gången testade jag Umeflyg. Bolaget fick Godkänt.

Hade turen att få sitta mot fönstret vid en nödutgång mitt i planet, vilket gjorde att man fick lite extra benutrymme. LYX =)

Men sedan slog det mig. Vad förväntas det av av mig som passagerare vid en nödutgång???

muskelknutten som satt bredvid mig fick varken hålla i en tröja eller ha skorna av vid start och landning. Och förresten var han så deffad så han tog upp sin egen plats + halva min plats oxå. Borde finnas en lag på hur mycket man får träna...

och vad händer om man störtar. Är det mitt ansvar att öppna nödutgången och vad händer om jag inte kan. Skulle ju bli kaos och man öppnar ju dörren inåt så om folk får panik så skulle jag ju pressas mot dörren. tur att jag hade en muskelknutt som kunde ta bort alla människor.

Nä passagerare som sitter vi nödutgångar borde få en extra säkerhetsgenomgång.


Antal extra säkerhetsgenomgångar: 0 st

sittplatser på flyget: 0,5 st

antal öppnade nödutgångar: 0 st

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar