tisdag 3 augusti 2010

Cosmonova-klassiker - Naturhistoriska riksmuseet

Som alltid, måste jag vid varje sthlmsbesök besöka cosmonova minst en gång. Och under sommaren har man ju då turen att kunna se klassiker som visats för länge sen, och då även ha turen att se sånt man missat från tidigare. Och jag har alltid velat se filmen från afrika och iår gick den faktikst tur nog....

Så jag tog på mig skorna o pallrade mig iväg för att se...
Serengeti: det vilda Afrika Måndagar kl 11.10
Res med till Serengeti, ett av världens viktigaste viltreservat, beläget i Kenya och Tanzania och se bl a gnuantiloperna som i milsvidda flockar ständigt rör sig med rovdjuren efter sig. Filmen skildrar naturens sällsamma skönhet, men även dess hårda levnadsvillkor. Premiär 1994.

Perfekten då planen är en afrikaresa när jag fyller 30 =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar