måndag 22 februari 2010

Delikatess - vad är det???

Tänk vad mycket man kan sumpa genom att inte ta tillvara på chanser som man får. Så därför är det just dom tillfällena som jag nu försöker ta vara på.

Tex så utmanade en kollega mig på att äta ett ostron om han öppnade den åt mig. Efter en hel del tvekande så gjorde jag detta och nu kommer diskussionsfrågan:

- Hur blir saker delikatesser, och vem bestämmer vad som ska bli en delikatess???

Ta till exempel ostron. Har svårt att se någon gå på en strand, plocka upp ett ostron som ser ut som en slemmig snorkråka i ett skal, som smakar som död fisk luktar och att man äter den och sköljer ned allt med ett glas salt havsvatten, och sen tänker; "detta ska bli en delikatess och serveras på fina innekrogar i storstäder".

Nej då ser jag hellre att chokladbollar ses som en delikatess om jag får bestämma....

1 kommentar:

  1. Men HALLÅ - jag älskar ostron! Speciellt när de serveras med Champagne!

    SvaraRadera